Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jaki napęd jest najlepszy ?
#1
Witam 
Mam pytanie odnośnie silnika, chciałabym kupić łódź motorową ale zastanawiam się i do końca nie jestem pewna jaki rodzaj silnika wybrać . Jestem osobą początkującą bardzo proszę o podpowiedź i pomoc.
Pozdrawiam
Reply
#2
Witamy serdecznie,
nie można jednoznacznie odpowiedzieć na takie pytanie, tak jak nie odpowiemy jaki samochód jest lepszy- czy suv, pick up, czy limuzyna. Wszystko zależy od tego, do czego łódź ma służyć Smile
Mamy do wyboru trzy napędy: strumieniowy, silnik zaburtowy oraz silnik stacjonarny.
Jeżeli ktoś pływa po płytkich akwenach, takich jak np. Wisła (piękne miejsca, godne polecenia!), Kazimierz Dolny- Puławy to zdecydowanie najlepszym wyborem będzie łódź z napędem strumieniowym. Ma on stosunkowo niskie zanurzenie i idealnie sprawdza się w takich miejscach. Oczywiście jak wszystko ma też wady. Silniki te mają dużo mniejszą żywotność, zużywają więcej paliwa i w naprawie są kilkukrotnie droższe.

Silniki zaburtowe najczęściej zużywają najmniej paliwa, są bardziej żywotne niż silniki z napędem strumieniowym. Niestety, są droższe w przypadku awarii (możliwe, że nie powinniśmy tego pisać, gdyż zajmujemy się serwisem Wink ) i może je naprawić tylko specjalista.

Kolejny rodzaj to silniki stacjonarne z przekładnią Zet. Zużywają one więcej paliwa niż zaburtowe, mniej niż strumieniowe, ale przemawia za nimi zdecydowanie największa żywotność. Przy silniku z napędem strumieniowym 200 godzin przebiegu to ilość, przy której trzeba liczyć się z remontem, w przypadku silnika stacjonarnego jest to 1000-1500 godzin. Jednak nie można traktować tych danych jak regułę, tak jest najczęściej. W praktyce wszystko zależy od człowieka, który eksploatuje daną łódź. Silniki stacjonarne są dużo tańsze w naprawie i oczywiście dużo łatwiejsze - są to silniki o dużych pojemnościach i mocach, w związku z czym nie pracują w wysokich przeciążeniach. Są to silniki samochodowe, które najczęściej produkowane są w milionach egzemplarzy, a marynizowane przez wyspecjalizowane firmy. Jeździ nimi kilkadziesiąt modelów różnych samochodów, a tylko niewielka część jest marynizowana do łodzi. Dlatego części są niewspółmiernie tańsze i praktyczniejsze. Taki silnik może naprawić przeciętny mechanik samochodowy. Dlatego najczęściej polecamy łodzie motorowe z silnikiem stacjonarnym.

Przepraszamy za tak długi wywód ale mamy nadzieję, że pomoże w podjęciu właściwej decyzji Smile
Reply
#3
Właśnie takiego wyjaśnienia szukałem, dziękuję! Smile
Reply
#4
(10-30-2018, 10:56 AM)energo Wrote: Witamy serdecznie,
nie można jednoznacznie odpowiedzieć na takie pytanie, tak jak nie odpowiemy jaki samochód jest lepszy- czy suv, pick up, czy limuzyna. Wszystko zależy od tego, do czego łódź ma służyć Smile
Mamy do wyboru trzy napędy: strumieniowy, silnik zaburtowy oraz silnik stacjonarny.
Jeżeli ktoś pływa po płytkich akwenach, takich jak np. Wisła (piękne miejsca, godne polecenia!), Kazimierz Dolny- Puławy to zdecydowanie najlepszym wyborem będzie łódź z napędem strumieniowym. Ma on stosunkowo niskie zanurzenie i idealnie sprawdza się w takich miejscach. Oczywiście jak wszystko ma też wady. Silniki te mają dużo mniejszą żywotność, zużywają więcej paliwa i w naprawie są kilkukrotnie droższe.

Silniki zaburtowe najczęściej zużywają najmniej paliwa, są bardziej żywotne niż silniki z napędem strumieniowym. Niestety, są droższe w przypadku awarii (możliwe, że nie powinniśmy tego pisać, gdyż zajmujemy się serwisem Wink ) i może je naprawić tylko specjalista.

Kolejny rodzaj to silniki stacjonarne z przekładnią Zet. Zużywają one więcej paliwa niż zaburtowe, mniej niż strumieniowe, ale przemawia za nimi zdecydowanie największa żywotność. Przy silniku z napędem strumieniowym 200 godzin przebiegu to ilość, przy której trzeba liczyć się z remontem, w przypadku silnika stacjonarnego jest to 1000-1500 godzin. Jednak nie można traktować tych danych jak regułę, tak jest najczęściej. W praktyce wszystko zależy od człowieka, który eksploatuje daną łódź. Silniki stacjonarne są dużo tańsze w naprawie i oczywiście dużo łatwiejsze - są to silniki o dużych pojemnościach i mocach, w związku z czym nie pracują w wysokich przeciążeniach. Są to silniki samochodowe, które najczęściej produkowane są w milionach egzemplarzy, a marynizowane przez wyspecjalizowane firmy. Jeździ nimi kilkadziesiąt modelów różnych samochodów, a tylko niewielka część jest marynizowana do łodzi. Dlatego części są niewspółmiernie tańsze i praktyczniejsze. Taki silnik może naprawić przeciętny mechanik samochodowy. Dlatego najczęściej polecamy łodzie motorowe z silnikiem stacjonarnym.

Przepraszamy za tak długi wywód ale mamy nadzieję, że pomoże w podjęciu właściwej decyzji Smile
Dziękuję za pomoc. Doświadczenie jednak robi swoje. Teraz mam przynajmniej jasność czym się kierować i chyba wybiorę silnik stacjonarny . 
Jeszcze raz dziękuję.
Pozdrawiam
Reply
#5
(10-30-2018, 11:15 AM)agunia87 Wrote:
(10-30-2018, 10:56 AM)energo Wrote: Witamy serdecznie,
nie można jednoznacznie odpowiedzieć na takie pytanie, tak jak nie odpowiemy jaki samochód jest lepszy- czy suv, pick up, czy limuzyna. Wszystko zależy od tego, do czego łódź ma służyć Smile
Mamy do wyboru trzy napędy: strumieniowy, silnik zaburtowy oraz silnik stacjonarny.
Jeżeli ktoś pływa po płytkich akwenach, takich jak np. Wisła (piękne miejsca, godne polecenia!), Kazimierz Dolny- Puławy to zdecydowanie najlepszym wyborem będzie łódź z napędem strumieniowym. Ma on stosunkowo niskie zanurzenie i idealnie sprawdza się w takich miejscach. Oczywiście jak wszystko ma też wady. Silniki te mają dużo mniejszą żywotność, zużywają więcej paliwa i w naprawie są kilkukrotnie droższe.

Silniki zaburtowe najczęściej zużywają najmniej paliwa, są bardziej żywotne niż silniki z napędem strumieniowym. Niestety, są droższe w przypadku awarii (możliwe, że nie powinniśmy tego pisać, gdyż zajmujemy się serwisem Wink ) i może je naprawić tylko specjalista.

Kolejny rodzaj to silniki stacjonarne z przekładnią Zet. Zużywają one więcej paliwa niż zaburtowe, mniej niż strumieniowe, ale przemawia za nimi zdecydowanie największa żywotność. Przy silniku z napędem strumieniowym 200 godzin przebiegu to ilość, przy której trzeba liczyć się z remontem, w przypadku silnika stacjonarnego jest to 1000-1500 godzin. Jednak nie można traktować tych danych jak regułę, tak jest najczęściej. W praktyce wszystko zależy od człowieka, który eksploatuje daną łódź. Silniki stacjonarne są dużo tańsze w naprawie i oczywiście dużo łatwiejsze - są to silniki o dużych pojemnościach i mocach, w związku z czym nie pracują w wysokich przeciążeniach. Są to silniki samochodowe, które najczęściej produkowane są w milionach egzemplarzy, a marynizowane przez wyspecjalizowane firmy. Jeździ nimi kilkadziesiąt modelów różnych samochodów, a tylko niewielka część jest marynizowana do łodzi. Dlatego części są niewspółmiernie tańsze i praktyczniejsze. Taki silnik może naprawić przeciętny mechanik samochodowy. Dlatego najczęściej polecamy łodzie motorowe z silnikiem stacjonarnym.

Przepraszamy za tak długi wywód ale mamy nadzieję, że pomoże w podjęciu właściwej decyzji Smile
Dziękuję za pomoc. Doświadczenie jednak robi swoje. Teraz mam przynajmniej jasność czym się kierować i chyba wybiorę silnik stacjonarny . 
Jeszcze raz dziękuję.
Pozdrawiam

Służymy pomocą! Smile
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)